Londyńskie wspomnienia

Strona główna » Aktualności » Londyńskie wspomnienia

Za nami kolejny punkt na mapie wycieczkowej Stojedynki czyli Londyn! Uczniowie klas 8 wzięli udział w pełnej atrakcji wyprawie do Londynu, która trwała tydzień. Stolica Wielkiej Brytanii prezentowała się wyjątkowo odświętnie w związku z trwającymi tam obchodami Platynowego Jubileuszu Panowania Królowej Elżbiety II (70 lat na tronie). Poza udziałem w części obchodów tego historycznego wydarzenia, uczniowie zwiedzili te miejsca, które z perspektywy turystyki szkolnej są dla dzieci najciekawsze i najbardziej charakterystyczne. W ciągu siedmiu dni pobytu ósmoklasiści mieli okazję sprawdzić swoją znajomość języka angielskiego w konwersacjach z rodzinami, które gościły nas w swoich domach. W harmonogramie wyjazdu odhaczyliśmy takie punkty jak dworzec King’s Cross i słynny peron 9 i ¾ znany z książek o Harrym Potterze czy Muzeum Techniki. Ponadto odwiedziliśmy także dzielnicę Camden Town oraz South Kensington z Muzeum Historii Naturalnej oraz domem towarowym Harrod’s. Trzeciego dnia wycieczki pospacerowaliśmy po dzielnicy Westminster podziwiając między innymi Pałac Buckingham czy China Town, Covent Garden i Hyde Park. Nie zabrakło oczywiście wizyty w słynnym muzeum figur woskowych Madame Tussaud’s. W trakcie dnia czwartego zobaczyliśmy Katedrę Św. Pawła i Tower of London, odbyliśmy rejs po Tamizie i przejażdżkę London Eye, a zwieńczeniem tego dnia był musical w teatrze na West End. Dzień piąty był w głównej mierze poświęcony Parlamentowi i wizycie w Brytyjskim Muzeum oraz zakupom na Oxford Street. Nie omieszkaliśmy także zawitać do Galerii Narodowej, pospacerować po Trafalgar Square i zobaczyć Millenium Dome (The O2). Ostatni dzień wyprawy obfitował w sztukę modernistyczną i współczesną w Galerii Tate Modern. Po udanej wycieczce pozostaną nam wspaniałe wspomnienia, czego najlepszym dowodem są zdjęcia zamieszczone w galerii.